נעים בחינוך - דעת, גוף, נפש במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט בשיתוף האגף להתמחות וכניסה להוראה ביום חמישי (ד באדר ב תשפ"ד) 14 במרס 2024

דף הבית   |   סיפורי אנשי/נשות החינוך   |   תוכנית   |   מושבים מקבילים   |   ספר תקצירים   |   צרו קשר

נעים בחינוך - דעת־גוף־נפש
תוכנית הכינוס

הכינוס השנתי ה־ 8 של הכניסה להוראה במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט

מושבים מקבילים
רצועה ראשונה – 12:30-11:30

מושבים מקבילים
רצועה ראשונה – 12:30-11:30

מושבים מקבילים
רצועה שנייה – 13:00–14:00

מושבים מקבילים
רצועה שנייה – 13:00–14:00

מושבים מקבילים
רצועה ראשונה – 12:30-11:30 

מושב 1: נעים בלמידה –
כלים התורמים לשלומות
יו"ר: גב' חני נמיר | חדר 328


❖ כלי CBT כמקדמים שלומות בתהליך הכניסה להוראה

– ד"ר אפרת בוכריס, ד"ר רבקה קדוש

❖ נעים בלמידה-מוכוונת-עצמי

– ד"ר מיכל גנץ-מישר, גב’ רגינה בן שטרית, ד"ר ערן גוסקוב

סדנה: דיאלוג בעבודה

– גב' חני נמיר

מושב 2: דיאלוג מיטבי
של נשות ואנשי חינוך
יו"ר: ד"ר רחל פלד | חדר 329


❖ "בתוך אי־הוודאות שהרגשתי מצאתי ודאות בי": תרומת למידה-מכוונת-עצמי למתמחות להוראה ולמורות חדשות

– ד"ר רחל פלד וד"ר שרון הרדוף-יפה

❖ מקום הלמידה המכוונת עצמית (היוטגוגיה) 
בקרב מכשירי מורים: 
מחשבות והיתכנות

– ד"ר אילנה דרור

❖ סדנה: כיצד נכסי דעת, למידה וניסיון (נדל"ן) של אקדמאיות ואקדמאים הבוחרים בהוראה כקריירה שנייה משמשים אותם בתהליך הכניסה להוראה?

– ד"ר מיכל שני, ד"ר שרון הרדוף-יפה

מושב 3: הנעה והנאה בקרב מורות חדשות ומורים חדשים
יו"ר: גב’ עליזה כלפון | חדר 331


❖ תהליכים מוטיבציוניים רגשיים במסגרת הסימולציות בחינוך: הפרספקטיבה של תיאורית ההכוונה העצמית

– פרופ' חיה קפלן, גב’ עליזה כלפון, ד"ר מירב אסף, ד"ר נעם יצחקי

❖ כיצד נעזור למורים צעירים לנווט בצומתי ההתפתחות של הזהות המקצועית: מוטיבציות
זהות ומחויבות להוראה?

גב’ לורי אברמסון וד"ר אלי שכטר

סדנה: ספורט פנאי לשיפור יחסים בין סטודנטים מתרבויות שונות: טיפוח אינטראקציות חיוביות בחינוך

– ד"ר מחמוד סינדיאני וד"ר
דבורה הלרשטיין

מושב 4: פורחים בחממות
יו"ר: ד"ר דליה עמנואל | חדר 335


❖ תרומת החממה בהשוואה לסדנת הסטאז' הרגילה בהכשרה וליווי של מתמחים בהוראה ומורים מתחילים מהחברה הערבית

– ד"ר וליד דלאשה, ד"ר איהאב זבידאת, ד"ר איסלאם אבו-אסעד, ד"ר נאיף עואד

❖ מדעה קדומה למפגש עם הדומה: נעים במרחב הבין־תרבותי במפגש של מתמחים, מורים חדשים ומורים חונכים בחממות ראשון לציון וכסייפה

– ד"ר ציפי בבצי'ק, גב' הווידה אלהואשלה-אלעטאונה, ד"ר דן מישייקר, ד"ר חאלד אלסייד, ד"ר סמדר בר-טל, פרופ' חיה קפלן וד"ר עידית פורת

סדנה: דילמות בחממות למורים מתחילים: מערערות, מניעות וקוראות לפעולה

– ד"ר דליה עמנואל, גב‘ מיכל ג'ראד

מושב 5: זהות אישית בתנועה
יו"ר: ד"ר ורדה צימרמן | חדר 306


❖ זהות מקצועית של מורים חונכים: חקר מקרה

– ד"ר ורדה צימרמן

❖ קולות מהשדה: נעים קדימה בתוכנית שיאי"ם בנגב לחיזוק זהות אישית מקצועית של מנהיגות חינוכית פרואקטיבית ויזמית בקרב אנשי חינוך מתחילים בחברה הערבית־הבדואית בנגב

– גב’ הווידה אלעטאונה-אלהואשלה, ד"ר ענת קסלר, גב’ אמירה אבו אלסוקות', מר האיל אבו סבייח, מר סלימאן אבו סבית, גב’ סמוד אבו כפיף, גב’ אמל אלעג'מי

❖ סדנה: "פנים רבות לנו – פדגוגיה  דיאלוגית מנכיחת זהויות"

– ד"ר אור מרגלית וד"ר למיס עודה-סאבא

מושב 6: זהות קהילות
יו"ר: ד"ר רחלי ברטוב | חדר 308


❖ גורמים מונעים ומאיצים שחיקה אקדמית בקרב סטודנטים חרדים בהשוואה לסטודנטים שאינם חרדים

– ד"ר זאב קאים

❖ שילוב תנועה בתהליכי למידה והוראה במסגרת קהילת עמיתי אקדמיה

– ד"ר שמרית צור וד"ר רחלי ברטוב

סדנה: זהות ומקום- מפגש בין זהויות מקצועית ומקומית

– ד"ר הדס ברודי שרודר, גב’ שני מייזלס

מושב 7: אתגרים בראשית הדרך
יו"ר: גב’ עופרה אמונה | חדר 418


❖ תוכנית ההתמחות בהוראה: השנה השנייה במקצוע

– ד"ר רינת ארביב אלישיב, ד"ר עינת גוברמן, ד"ר גל בן יהודה

❖ חווית הקליטה של מורים בשנת הסטאז', בני דור ה-Y בבתי-ספר יסודיים, מנקודת מבטם של מורים בסטאז' ושל מורים-חונכים

– ד"ר גילה זלכה

סדנה: נעים להתיידד עם הגוף – הזמנה לסדנת תנועה ושיחה על גוף בסביבות חינוכיות

– ד״ר יעל (ילי) נתיב, ד״ר אורנית רמתי דביר

מושב 8: פרקטיקות הוראה בכיתה
יו"ר: ד"ר רחלי לוין-פלד | חדר 325


❖ שימוש במאגר "פרקטיקות לחינוך כתה" ככלי לפיתוח תפיסת תפקיד מחנכת כיתה

– ד"ר רחלי לוין-פלד

❖ צמצום זמן המע"מ (מורה עומד מדבר) כפרקטיקה מרכזית למתמחים ולמורים בראשית דרכם

– מר יאיר פידל וד"ר רחלי לוין-פלד

סדנה: "ממעגל הדאגה למעגל 
ההשפעה" – בניית חוסן רגשי זה
אפשרי!

– גב’ רבקה אלקובי

מושב 9: זהות – דילמות וקונפליקטים
יו"ר: ד"ר איסלאם אבו-אסעד | חדר 326


❖ דיון בקונפליקטים בסדנאות סימולציה של מתמחים ערבים המלמדים בבתי ספר יהודיים

– ד"ר איסלאם אבו-אסעד

❖ הדילמה של הזהות: מי את מחנכת הכיתה? הבנית זהות מקצועית באמצעות נרטיב זהותי-אישי-מקצועי

– ד"ר ענת קסלר גב' תמר מילשטיין

סדנה: יחסים ומתחים בין קבוצות זהות בכיתה ותפקיד המחנכת בקידום השוויון ביניהן – אלן לב-שלם

ד"ר עידית פורת

מושב 10: מורים ומורות מסייעים למלחמה
יו"ר: ד"ר רחלי הולצבלט | חדר 314


❖ "זה בסדר להחזיק לך את היד?" סטודנטים  להוראה ומורים גימלאים קולטים תלמידים מפונים במלונות אילת וים המלח במלחמת "חרבות ברזל"

– ד"ר רחלי הולצבלט, ד"ר אורן כהן זדה, ד"ר ג'ודי גולדנברג

❖ "אני חוששת שתלמידי – החייל היהודי יפגוש את אחי הערבי בהפגנה בכפר" חוויות רגשיות ומשאבי התמודדות בקרב מורות ערביות המלמדות בבתי הספר בחברה היהודית בזמן מלחמת "חרבות ברזל"

– ד"ר אלסייד חאלד, ד"ר טל ליטבק הירש

❖ השתקפות הזהות המקצועית של מתמחים  באמצעות התנסות בסימולציה בנושא הוראה בעת מלחמה

– ד"ר יעל שגב וד"ר אורנה לוין

מושב 11: אתחלתא
יו"ר: גב’ שרון וסרמן | אולם ג’


❖ תחילה, מחנכות כיתה

– גב’ מיטל בראון-מנדלביץ', גב’ שרון וסרמן

❖ חממות למחנכות כיתה – אתחלתא זרקור אל שיתוף פעולה בין אקדמיה לפסגה, נקודת מבט אל חממות למחנכות בעלות שוני מיגזרי

– ד"ר ורד אלימלך, גב’ דרורית רוזנטל

סדנה: הבה נרגישה: תהליכי מנטורינג, איזונים בין רגשות וצרכים

– ד"ר רוני גז-לנגרמן

מושבים מקבילים
רצועה שנייה – 14:00-13:00

מושב 12: יחסים עם עצמי ועם סביבתי
 יו"ר: ד"ר עידית פורת | חדר 328


❖ יחסים שיווניים וגם היררכיים בעבודת צוות של סטודנטית וגננת מכשירה

– גב’ אסנת כהן, ד"ר צילה ארן וגב’ רבקה שטיינמץ

❖ מורים חדשים נעים לעבר יוזמה
חינוכית בגישת היוטגוגיה

– ד"ר מיכל מישר גנץ

סדנה: בית ספר לתשומת לב: מוחו, תודעתו וגופו של הלומד

– ד"ר עידית פורת

מושב 13: התמודדות של מורות חדשות ומורים חדשים בעיתות משבר
יו"ר: ד"ר אלונה פלג | חדר 329


❖ שותפות חינוכית מוגנת: מודל יישומי אינטגרטיבי לשיקום וטיפוח יחסי גננות ומורים – הורים בחברה מגוונת ומשתנה בעתות קונפליקט ומשבר

– ד"ר אלונה פלג וד"ר איריס לוי

❖ הוראה חוצה תרבויות ובמפגש בין זהויות, בהוראת חגים וטקסים ומצבי עימות ומשבר בחברה היהודית והערבית

– ד"ר דליה עמנואל-נוי, פרופ' אורנה שץ-אופנהיימר, ד"ר וורוד ג'יוסי

סדנה: "סיפור בשישה חלקים" – כלי סי פסיכו־פדגוגי לזיהוי כוחות ודפו ההתמודדות של צוותי הוראה ושל תלמידים במצבי לחץ ולטיפוח חוסן במערכת החינוך

ד"ר אלונה פלג וד"ר אור מרגלית

מושב 14: מעגלי מעורבות: הורים, סטודנטים ומורים
יו"ר: גב’ שרית גורלי לינקר | חדר 331


❖ נעות בין מרחבים – תפיסות כלפי מרחבי מעורבות הורית בקרב מורות מתחילות מהמגזר החרדי

– ד"ר ורד אלימלך וד"ר יהודית חסידה

❖ הנעה כגורם עילוי – הכשרת סטודנטיות בקהילה מקצועית לומדת

– גב’ חיה גזית

סדנה: "אות לאות ספר את הסיפור שלך" – תהליכים רפלקטיביים בסדנאות כניסה להוראה

– גב‘ שרית גורלי לינקר, גב‘ דיקלה ברוקמן וגב‘ פנינה פוקס

מושב 15: תנועה ולמידה במהלך ההכשרה
יו"ר: ד"ר רוני זהר | חדר 418


❖ נשימה תנועה ולמידה

– ד"ר רוני זהר

❖ נעים קדימה: מסעה של קהילה אפיסטמית-יוטגוגית

– פרופ' אילנה מרגולין, ד"ר ערן גוסקוב וגב’ צביה שמוחה

סדנה: קומו! – בתנועה בריקוד וברוח

– ד"ר רוני זהר

מושב 16: מכוונות עצמית בלמידה
יו"ר: ד"ר שרון הרדוף-יפה | חדר 306


❖ הערכה מכוונת-עצמי כבסיס ללמידה לאורך-החיים

– ד"ר שרון הרדוף-יפה וד"ר ערן גוסקוב

❖ "חדר כושר חברתי" – למידה חברתית־רגשית

– גב’ רבקה אלקובי

סדנה: החיבור בין היוטגוגיה וסביבת הלמידה האימרסיבית בתלת־ממד

ד"ר אילן בר שלום, מר יוסי שוורץ ופרופ' אמנון גלסנר

מושב 17: סוגיות בהוראת תחומי הדעת
יו"ר: ד"ר חגית הורוביץ | חדר 308


❖ סיפורן של מורות לפיזיקה: כניסה להוראה בחינוך הערבי בישראל

– ד"ר איסלאם אבו-אסעד, ד"ר נאיף עואד וגב' רולא ג'ירייס

❖ חציית גבולות ותיווך מושאי גבול לקידום פרקטיקות הוראת ספרות במציאות משתנה

– ד"ר חגית הורוביץ

סדנה: מי הכניס את המלחמה לשירים שלי?

ד"ר ליבי עזריהו וגב‘ אופק ששון

מושב 18: זהות מקצועית תפיסת תפקיד
יו"ר: ד"ר שרית שוסהיים | חדר 335


❖ רב־תרבותיות ומרכיבי הזהות של המורה המתחיל

– גב’ חגית ברנע וד"ר שרית שוסהיים

❖ סטודנטים להוראה מעריכים את תרומתם של המורים המאמנים לתהליך הכשרתם – בניית שאלון ותיקופו

– ד"ר מחמוד סינדיאני
ופרופ' סימה זך

❖ מורים חוצי גבולות: פערי זהות של עובדות הוראה מהמגזר החרדי המלמדות במערכת החינוך הממלכתי־דתי והממלכתי

– ד"ר שרית שוסהיים

❖ "ואני חשתי כי אין נפש בתבל קרובה ויקרה לי ממנה" – כיצד להיעזר בטקסט ספרותי על מנת לפתח מיומנויות אמפתיות בקרב תלמידים

– ד"ר לימור ראובך וד"ר סיון שריד

מושב 19: אוכלוסיות ייחודיות
יו"ר: ד"ר ענת קסלר | חדר 325


❖ גורמי חוסן וגורמי סיכון בניבוי הסתגלות אקדמית של סטודנטים עם לקויות למידה וסטודנטים ללא לקויות למידה

– ד"ר זאב קאים

❖ תוכנית הייחודיות: מורים ללא
גבולות

– ד"ר ענת קסלר, גב’ שרית לוי ארבל , מר גיא פינקלשטיין וד"ר אוריה דהאן

❖ נעים במרחבי למידה מקצועיים:
הקניית כלים למתמחה בחינוך הרגיל בעבודתו עם תלמידים עם צרכים מיוחדים המשולבים

– ד"ר נאוה בר

❖ קשרים בין תהליכי הערכת המורים בשלב ההתמחות להוראה, תפיסותיהם לגבי הערכת תלמידים ויישום הערכה בכיתה

– ד"ר קרן טל-אמסילי

מושב 20: מודלים של למידה
יו"ר: ד"ר זוהירה נג’אר | חדר 326


❖ אסטרטגיות למידה – תפיסות וחוויות של מתמחות בהכשרה ובהוראה

– ד"ר דנה שהם קוגלמס וד"ר מורן פרחי

❖ למידה היברידית בשלב הכניסה להוראה – השלכות ותובנות

– ד"ר זוהירה נג'אר וד"ר וופא זידאן

❖ הדפסת תלת־ממד, למידה יישומית וחינוך מתמטי: גשרים חדשים בין טכנולוגיה להוראה ובין אקדמיה לשדה

– ד"ר סיגל-חוה רותם, מר ישראל צימרמן וד"ר לאורה לוין

❖ פיתוח למידה חברתית־רגשית של מורים באמצעות סימולציות קבוצתיות בהקשר אתי (SBSEL)

– ד"ר יניב גת

מושב 21: זהות מקצועית תפיסת תפקיד
יו"ר: ד"ר שרית שוסהיים | חדר 314


❖ פתיח לזכרה של ד"ר חגית רפאלי מישקין

– יניב סולמון, נוח מנטסנות, משה ישעיהו

❖ תפיסות ואסטרטגיות התמודדות של עובדי הוראה יוצאי אתיופיה ביחס למעורבות הורי התלמידים: השלכות להכשרת מורים ולליווי מורים חדשים

 – ד"ר ענת כורם

❖ הכשרה להוראה בחברה רב־גונית

– גב’ אילנית אברהם

סדנה: הגבול תלוי בכנפיים
– ד"ר רוני לנגרמן

במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט
בשיתוף אגף כניסה להוראה וקשרי אקדמיה שדה
ביום חמישי, ד באדר ב תשפ"ד, 14 במרס 2024

בקמפוס לוינסקי
רח' שושנה פרסיץ 15, קריית החינוך תל־אביב
בשעות 15:00-8:30