הכינוס השנתי ה־ 8 של הכניסה להוראה במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט
מושבים מקבילים
רצועה ראשונה – 12:30-11:30
מושב 1: נעים בלמידה –
כלים התורמים לשלומות
יו"ר: גב' חני נמיר | חדר 328
❖ כלי CBT כמקדמים שלומות בתהליך הכניסה להוראה
– ד"ר אפרת בוכריס, ד"ר רבקה קדוש
❖ נעים בלמידה-מוכוונת-עצמי
– ד"ר מיכל גנץ-מישר, גב’ רגינה בן שטרית, ד"ר ערן גוסקוב
❖ סדנה: דיאלוג בעבודה
– גב' חני נמיר
מושב 2: דיאלוג מיטבי
של נשות ואנשי חינוך
יו"ר: ד"ר רחל פלד | חדר 329
❖ "בתוך אי־הוודאות שהרגשתי מצאתי ודאות בי": תרומת למידה-מכוונת-עצמי למתמחות להוראה ולמורות חדשות
– ד"ר רחל פלד וד"ר שרון הרדוף-יפה
❖ מקום הלמידה המכוונת עצמית (היוטגוגיה)
בקרב מכשירי מורים:
מחשבות והיתכנות
– ד"ר אילנה דרור
❖ סדנה: כיצד נכסי דעת, למידה וניסיון (נדל"ן) של אקדמאיות ואקדמאים הבוחרים בהוראה כקריירה שנייה משמשים אותם בתהליך הכניסה להוראה?
– ד"ר מיכל שני, ד"ר שרון הרדוף-יפה
מושב 3: הנעה והנאה בקרב מורות חדשות ומורים חדשים
יו"ר: גב’ עליזה כלפון | חדר 331
❖ תהליכים מוטיבציוניים רגשיים במסגרת הסימולציות בחינוך: הפרספקטיבה של תיאורית ההכוונה העצמית
– פרופ' חיה קפלן, גב’ עליזה כלפון, ד"ר מירב אסף, ד"ר נעם יצחקי
❖ כיצד נעזור למורים צעירים לנווט בצומתי ההתפתחות של הזהות המקצועית: מוטיבציות
זהות ומחויבות להוראה?
גב’ לורי אברמסון וד"ר אלי שכטר
❖ סדנה: ספורט פנאי לשיפור יחסים בין סטודנטים מתרבויות שונות: טיפוח אינטראקציות חיוביות בחינוך
– ד"ר מחמוד סינדיאני וד"ר
דבורה הלרשטיין
מושב 4: פורחים בחממות
יו"ר: ד"ר דליה עמנואל | חדר 335
❖ תרומת החממה בהשוואה לסדנת הסטאז' הרגילה בהכשרה וליווי של מתמחים בהוראה ומורים מתחילים מהחברה הערבית
– ד"ר וליד דלאשה, ד"ר איהאב זבידאת, ד"ר איסלאם אבו-אסעד, ד"ר נאיף עואד
❖ מדעה קדומה למפגש עם הדומה: נעים במרחב הבין־תרבותי במפגש של מתמחים, מורים חדשים ומורים חונכים בחממות ראשון לציון וכסייפה
– ד"ר ציפי בבצי'ק, גב' הווידה אלהואשלה-אלעטאונה, ד"ר דן מישייקר, ד"ר חאלד אלסייד, ד"ר סמדר בר-טל, פרופ' חיה קפלן וד"ר עידית פורת
❖ סדנה: דילמות בחממות למורים מתחילים: מערערות, מניעות וקוראות לפעולה
– ד"ר דליה עמנואל, גב‘ מיכל ג'ראד
מושב 5: זהות אישית בתנועה
יו"ר: ד"ר ורדה צימרמן | חדר 306
❖ זהות מקצועית של מורים חונכים: חקר מקרה
– ד"ר ורדה צימרמן
❖ קולות מהשדה: נעים קדימה בתוכנית שיאי"ם בנגב לחיזוק זהות אישית מקצועית של מנהיגות חינוכית פרואקטיבית ויזמית בקרב אנשי חינוך מתחילים בחברה הערבית־הבדואית בנגב
– גב’ הווידה אלעטאונה-אלהואשלה, ד"ר ענת קסלר, גב’ אמירה אבו אלסוקות', מר האיל אבו סבייח, מר סלימאן אבו סבית, גב’ סמוד אבו כפיף, גב’ אמל אלעג'מי
❖ סדנה: "פנים רבות לנו – פדגוגיה דיאלוגית מנכיחת זהויות"
– ד"ר אור מרגלית וד"ר למיס עודה-סאבא
מושב 6: זהות קהילות
יו"ר: ד"ר רחלי ברטוב | חדר 308
❖ גורמים מונעים ומאיצים שחיקה אקדמית בקרב סטודנטים חרדים בהשוואה לסטודנטים שאינם חרדים
– ד"ר זאב קאים
❖ שילוב תנועה בתהליכי למידה והוראה במסגרת קהילת עמיתי אקדמיה
– ד"ר שמרית צור וד"ר רחלי ברטוב
❖ סדנה: זהות ומקום- מפגש בין זהויות מקצועית ומקומית
– ד"ר הדס ברודי שרודר, גב’ שני מייזלס
מושב 7: אתגרים בראשית הדרך
יו"ר: גב’ עופרה אמונה | חדר 418
❖ תוכנית ההתמחות בהוראה: השנה השנייה במקצוע
– ד"ר רינת ארביב אלישיב, ד"ר עינת גוברמן, ד"ר גל בן יהודה
❖ חווית הקליטה של מורים בשנת הסטאז', בני דור ה-Y בבתי-ספר יסודיים, מנקודת מבטם של מורים בסטאז' ושל מורים-חונכים
– ד"ר גילה זלכה
❖ סדנה: נעים להתיידד עם הגוף – הזמנה לסדנת תנועה ושיחה על גוף בסביבות חינוכיות
– ד״ר יעל (ילי) נתיב, ד״ר אורנית רמתי דביר
מושב 8: פרקטיקות הוראה בכיתה
יו"ר: ד"ר רחלי לוין-פלד | חדר 325
❖ שימוש במאגר "פרקטיקות לחינוך כתה" ככלי לפיתוח תפיסת תפקיד מחנכת כיתה
– ד"ר רחלי לוין-פלד
❖ צמצום זמן המע"מ (מורה עומד מדבר) כפרקטיקה מרכזית למתמחים ולמורים בראשית דרכם
– מר יאיר פידל וד"ר רחלי לוין-פלד
❖ סדנה: "ממעגל הדאגה למעגל
ההשפעה" – בניית חוסן רגשי זה
אפשרי!
– גב’ רבקה אלקובי
מושב 9: זהות – דילמות וקונפליקטים
יו"ר: ד"ר איסלאם אבו-אסעד | חדר 326
❖ דיון בקונפליקטים בסדנאות סימולציה של מתמחים ערבים המלמדים בבתי ספר יהודיים
– ד"ר איסלאם אבו-אסעד
❖ הדילמה של הזהות: מי את מחנכת הכיתה? הבנית זהות מקצועית באמצעות נרטיב זהותי-אישי-מקצועי
– ד"ר ענת קסלר גב' תמר מילשטיין
❖ סדנה: יחסים ומתחים בין קבוצות זהות בכיתה ותפקיד המחנכת בקידום השוויון ביניהן – אלן לב-שלם
ד"ר עידית פורת
מושב 10: מורים ומורות מסייעים למלחמה
יו"ר: ד"ר רחלי הולצבלט | חדר 314
❖ "זה בסדר להחזיק לך את היד?" סטודנטים להוראה ומורים גימלאים קולטים תלמידים מפונים במלונות אילת וים המלח במלחמת "חרבות ברזל"
– ד"ר רחלי הולצבלט, ד"ר אורן כהן זדה, ד"ר ג'ודי גולדנברג
❖ "אני חוששת שתלמידי – החייל היהודי יפגוש את אחי הערבי בהפגנה בכפר" חוויות רגשיות ומשאבי התמודדות בקרב מורות ערביות המלמדות בבתי הספר בחברה היהודית בזמן מלחמת "חרבות ברזל"
– ד"ר אלסייד חאלד, ד"ר טל ליטבק הירש
❖ השתקפות הזהות המקצועית של מתמחים באמצעות התנסות בסימולציה בנושא הוראה בעת מלחמה
– ד"ר יעל שגב וד"ר אורנה לוין
מושב 11: אתחלתא
יו"ר: גב’ שרון וסרמן | אולם ג’
❖ תחילה, מחנכות כיתה
– גב’ מיטל בראון-מנדלביץ', גב’ שרון וסרמן
❖ חממות למחנכות כיתה – אתחלתא זרקור אל שיתוף פעולה בין אקדמיה לפסגה, נקודת מבט אל חממות למחנכות בעלות שוני מיגזרי
– ד"ר ורד אלימלך, גב’ דרורית רוזנטל
❖ סדנה: הבה נרגישה: תהליכי מנטורינג, איזונים בין רגשות וצרכים
– ד"ר רוני גז-לנגרמן
מושבים מקבילים
רצועה שנייה – 14:00-13:00
מושב 12: יחסים עם עצמי ועם סביבתי
יו"ר: ד"ר עידית פורת | חדר 328
❖ יחסים שיווניים וגם היררכיים בעבודת צוות של סטודנטית וגננת מכשירה
– גב’ אסנת כהן, ד"ר צילה ארן וגב’ רבקה שטיינמץ
❖ מורים חדשים נעים לעבר יוזמה
חינוכית בגישת היוטגוגיה
– ד"ר מיכל מישר גנץ
❖ סדנה: בית ספר לתשומת לב: מוחו, תודעתו וגופו של הלומד
– ד"ר עידית פורת
מושב 13: התמודדות של מורות חדשות ומורים חדשים בעיתות משבר
יו"ר: ד"ר אלונה פלג | חדר 329
❖ שותפות חינוכית מוגנת: מודל יישומי אינטגרטיבי לשיקום וטיפוח יחסי גננות ומורים – הורים בחברה מגוונת ומשתנה בעתות קונפליקט ומשבר
– ד"ר אלונה פלג וד"ר איריס לוי
❖ הוראה חוצה תרבויות ובמפגש בין זהויות, בהוראת חגים וטקסים ומצבי עימות ומשבר בחברה היהודית והערבית
– ד"ר דליה עמנואל-נוי, פרופ' אורנה שץ-אופנהיימר, ד"ר וורוד ג'יוסי
❖ סדנה: "סיפור בשישה חלקים" – כלי סי פסיכו־פדגוגי לזיהוי כוחות ודפו ההתמודדות של צוותי הוראה ושל תלמידים במצבי לחץ ולטיפוח חוסן במערכת החינוך
– ד"ר אלונה פלג וד"ר אור מרגלית
מושב 14: מעגלי מעורבות: הורים, סטודנטים ומורים
יו"ר: גב’ שרית גורלי לינקר | חדר 331
❖ נעות בין מרחבים – תפיסות כלפי מרחבי מעורבות הורית בקרב מורות מתחילות מהמגזר החרדי
– ד"ר ורד אלימלך וד"ר יהודית חסידה
❖ הנעה כגורם עילוי – הכשרת סטודנטיות בקהילה מקצועית לומדת
– גב’ חיה גזית
❖ סדנה: "אות לאות ספר את הסיפור שלך" – תהליכים רפלקטיביים בסדנאות כניסה להוראה
– גב‘ שרית גורלי לינקר, גב‘ דיקלה ברוקמן וגב‘ פנינה פוקס
מושב 15: תנועה ולמידה במהלך ההכשרה
יו"ר: ד"ר רוני זהר | חדר 418
❖ נשימה תנועה ולמידה
– ד"ר רוני זהר
❖ נעים קדימה: מסעה של קהילה אפיסטמית-יוטגוגית
– פרופ' אילנה מרגולין, ד"ר ערן גוסקוב וגב’ צביה שמוחה
❖ סדנה: קומו! – בתנועה בריקוד וברוח
– ד"ר רוני זהר
מושב 16: מכוונות עצמית בלמידה
יו"ר: ד"ר שרון הרדוף-יפה | חדר 306
❖ הערכה מכוונת-עצמי כבסיס ללמידה לאורך-החיים
– ד"ר שרון הרדוף-יפה וד"ר ערן גוסקוב
❖ "חדר כושר חברתי" – למידה חברתית־רגשית
– גב’ רבקה אלקובי
❖ סדנה: החיבור בין היוטגוגיה וסביבת הלמידה האימרסיבית בתלת־ממד
– ד"ר אילן בר שלום, מר יוסי שוורץ ופרופ' אמנון גלסנר
מושב 17: סוגיות בהוראת תחומי הדעת
יו"ר: ד"ר חגית הורוביץ | חדר 308
❖ סיפורן של מורות לפיזיקה: כניסה להוראה בחינוך הערבי בישראל
– ד"ר איסלאם אבו-אסעד, ד"ר נאיף עואד וגב' רולא ג'ירייס
❖ חציית גבולות ותיווך מושאי גבול לקידום פרקטיקות הוראת ספרות במציאות משתנה
– ד"ר חגית הורוביץ
❖ סדנה: מי הכניס את המלחמה לשירים שלי?
ד"ר ליבי עזריהו וגב‘ אופק ששון
מושב 18: זהות מקצועית תפיסת תפקיד
יו"ר: ד"ר שרית שוסהיים | חדר 335
❖ רב־תרבותיות ומרכיבי הזהות של המורה המתחיל
– גב’ חגית ברנע וד"ר שרית שוסהיים
❖ סטודנטים להוראה מעריכים את תרומתם של המורים המאמנים לתהליך הכשרתם – בניית שאלון ותיקופו
– ד"ר מחמוד סינדיאני
ופרופ' סימה זך
❖ מורים חוצי גבולות: פערי זהות של עובדות הוראה מהמגזר החרדי המלמדות במערכת החינוך הממלכתי־דתי והממלכתי
– ד"ר שרית שוסהיים
❖ "ואני חשתי כי אין נפש בתבל קרובה ויקרה לי ממנה" – כיצד להיעזר בטקסט ספרותי על מנת לפתח מיומנויות אמפתיות בקרב תלמידים
– ד"ר לימור ראובך וד"ר סיון שריד
מושב 19: אוכלוסיות ייחודיות
יו"ר: ד"ר ענת קסלר | חדר 325
❖ גורמי חוסן וגורמי סיכון בניבוי הסתגלות אקדמית של סטודנטים עם לקויות למידה וסטודנטים ללא לקויות למידה
– ד"ר זאב קאים
❖ תוכנית הייחודיות: מורים ללא
גבולות
– ד"ר ענת קסלר, גב’ שרית לוי ארבל , מר גיא פינקלשטיין וד"ר אוריה דהאן
❖ נעים במרחבי למידה מקצועיים:
הקניית כלים למתמחה בחינוך הרגיל בעבודתו עם תלמידים עם צרכים מיוחדים המשולבים
– ד"ר נאוה בר
❖ קשרים בין תהליכי הערכת המורים בשלב ההתמחות להוראה, תפיסותיהם לגבי הערכת תלמידים ויישום הערכה בכיתה
– ד"ר קרן טל-אמסילי
מושב 20: מודלים של למידה
יו"ר: ד"ר זוהירה נג’אר | חדר 326
❖ אסטרטגיות למידה – תפיסות וחוויות של מתמחות בהכשרה ובהוראה
– ד"ר דנה שהם קוגלמס וד"ר מורן פרחי
❖ למידה היברידית בשלב הכניסה להוראה – השלכות ותובנות
– ד"ר זוהירה נג'אר וד"ר וופא זידאן
❖ הדפסת תלת־ממד, למידה יישומית וחינוך מתמטי: גשרים חדשים בין טכנולוגיה להוראה ובין אקדמיה לשדה
– ד"ר סיגל-חוה רותם, מר ישראל צימרמן וד"ר לאורה לוין
❖ פיתוח למידה חברתית־רגשית של מורים באמצעות סימולציות קבוצתיות בהקשר אתי (SBSEL)
– ד"ר יניב גת
מושב 21: זהות מקצועית תפיסת תפקיד
יו"ר: ד"ר שרית שוסהיים | חדר 314
❖ פתיח לזכרה של ד"ר חגית רפאלי מישקין
– יניב סולמון, נוח מנטסנות, משה ישעיהו
❖ תפיסות ואסטרטגיות התמודדות של עובדי הוראה יוצאי אתיופיה ביחס למעורבות הורי התלמידים: השלכות להכשרת מורים ולליווי מורים חדשים
– ד"ר ענת כורם
❖ הכשרה להוראה בחברה רב־גונית
– גב’ אילנית אברהם
❖ סדנה: הגבול תלוי בכנפיים
– ד"ר רוני לנגרמן
במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט
בשיתוף אגף כניסה להוראה וקשרי אקדמיה שדה
ביום חמישי, ד באדר ב תשפ"ד, 14 במרס 2024
בקמפוס לוינסקי
רח' שושנה פרסיץ 15, קריית החינוך תל־אביב
בשעות 15:00-8:30